ZIT JE MET EEN VRAAG?

Neem supersnel contact op!

> Klik hier

Delphina Lingerie stikt dapper verder aan haar digitale verhaal

Artikel geplaatst op: 18/12/2020, met categorie: In de kijker


Marie Paule Guldemont van Delphina Lingerie is een dappere onderneemster met bakken ervaring en een gouden hart. Zelfs jarenlang ondernemen in de woestijn schrikte haar niet af. Huh? Jaja, lees vlug verder!

Ondertussen woont Marie Paule weer in België. Ze runt haar lingeriezaak in het prachtige Denderleeuw en is sinds vorig jaar klant van ons boekhoudkantoor.

Toch zetten we Delphina Lingerie graag nu al in de kijker, omdat enthousiaste ondernemers dat simpelweg verdienen!

Zelfs tijdens corona hield Marie Paule haar naald superscherp en voorzag haar medemens massaal van mooie mondmaskers. Halfweg de crisis zette ze haar naaimachine een versnelling hoger en begon haar business ook online uit te bouwen.

In dit interview borduren we verder op Marie Paules missie en omzomen haar bijzondere ondernemersverhaal met een kanten boordje, speciaal voor jullie! 😉

Delphina Lingerie: hoogstpersoonlijke beha’s op maat

Sexy lingerie die – eindelijk! – als gegoten zit. Welke vrouw droomt daar nu niet van, dacht Marie Paule vier jaar geleden. En zo werd Delphina Lingerie geboren. Vanwaar die passie voor lingerie precies?

“Ik heb een opleiding confectie genoten”, begint Marie Paule. “En direct na mijn studies ben ik gaan werken in het bedrijf van mijn ouders. In die bedrijfswereld voelde ik me thuis en ik deed nog meer ervaring op. Zo heb ik 13 jaar lang in Tunesië gewoond en daar een mooie business uitgebouwd, samen met twee vennoten. We maakten onder andere technische confectie op maat, zoals orthopedisch-medische stukken voor mensen met beperkingen. Een zeer dankbare job.”

“Toen ik terug in België kwam wonen, wilde ik iets doen met lingerie op maat. Want hoe vaak kopen dames een beha waar ze achteraf spijt van hebben? Té vaak! Met Delphina Lingerie begeleid ik mijn klanten hoogstpersoonlijk, zodat ze eindelijk de juiste cupmaat en het geschikte model vinden. Want een beha is de fundering van je garderobe: als die als gegoten zit, dan volgt de rest vanzelf. Dan voel je je zelfzeker en sexy en dat straal je absoluut ook uit.”

Correcties in eigen atelier en een toekomst online

De kracht van Delphina Lingerie zit dus in die persoonlijke beleving, in die begeleiding op maat.

“Klopt!”, gaat Marie Paule enthousiast verder. “Ik luister naar elke klant apart en neem de tijd om door te vragen. Waar hebben zij vlug last van? Wat voelt wel en niet goed aan voor hen? Elk lichaam is anders en heel uniek. Ik hou dus oprecht rekening met ieders noden. Wij zijn geen standaardproduct, toch? Helaas zijn vele beha’s dat wel.”

“En zijn er al eens kleine correcties nodig? Dan pas ik de beha’s zelf aan in mijn naaiatelier, mijn tweede troef. Die aanpassingen zijn trouwens heel normaal. Schouderbandjes die gemakkelijk afvallen of een boezem die niet in balans is, het komt zo vaak voor. Ik zorg er met plezier voor dat elke beha (weer) als gegoten zit!”

Marie Paule is terecht fier op het ondernemerstraject dat ze in al die jaren heeft afgelegd. “Nog het meest trots ben ik op de digitale switch die ik zo snel wist te maken. Ik bedoel maar: ik heb 13 jaar lang in de woestijn gezeten… en op een kleine 4 jaar tijd heb ik me in België toch meester gemaakt van dat online verhaal. Daar zie ik een mooie toekomst in voor Delphina Lingerie.”

“Karin is bezig met je zaak én met jou. Ze zorgt niet alleen voor je cijfers, maar ook voor jou als ondernemer, als persoon. Als je met haar je business bespreekt, dan gaat het ook nog over andere zaken. En dat is maar logisch ook, want we zijn toch allemaal mens.”

Marie Paule Guldemont, Delphina Lingerie

Eindelijk! Een boekhouder met wie het 100% klikt

Dat vooruitstrevend denken zorgde er uiteindelijk ook voor dat het klikte met ons boekhoudkantoor.

“Karin Beeckman heb ik zo’n 2 jaar geleden leren kennen”, vertelt Marie Paule. “Ik was toen al een tijdje op zoek naar een nieuwe boekhouder, want het matchte niet zo goed met de vorige. Ik heb graag duidelijke communicatie en gericht advies. Een financieel expert die vooruitdenkt en meedenkt met je business.”

“Dus keek ik op dat moment extra goed rond en wachtte ik af tot ik een goede klik voelde bij de juiste persoon. En toen ontmoette ik Karin… Haar werkwijze sprak me aan, maar ik sprong niet direct. Toen ik haar wat beter leerde kennen, wist ik uiteindelijk: bij haar voelde ik me 100 % goed.”

“Waarom? Karin is bezig met je zaak én met jou. Ze zorgt niet alleen voor je cijfers, maar ook voor jou als ondernemer, als persoon. Als je met haar je business bespreekt, dan gaat het ook nog over andere zaken. En dat is maar logisch ook, want we zijn toch allemaal óók mens. Dat vergeten sommige boekhouders wel eens… Daarnaast geeft Karin ook goeie tips mee om te groeien met je zaak. Ze laat je actief nadenken over je toekomst.”

Een warme persoonlijkheid en steun van het hele team

Bij ons boekhoudkantoor krijgt elke klant zijn of haar vaste dossierbeheerder. Zo ook Marie Paule: “Karin zie ik elk kwartaal en ik mag haar altijd bellen met een prangende vraag. Maar mijn vaste dossierbeheerder is Simer. Zij is mijn eerstelijnscontact voor alle “gewone” vragen doorheen het jaar. Simer luistert echt naar je en geeft goede raad. Je hebt nooit het gevoel dat je stoort. Bij alle medewerkers voel je trouwens die warme persoonlijkheid die de werkwijze van Karin zo typeert.”

“En nog een voordeel: er wordt ook goed intern gecommuniceerd bij dit boekhoudkantoor. Zo komt de input van meerdere mensen in plaats van één persoon. Je voelt je gesteund door een heel team, je houdt een ruime blik en je neemt vol vertrouwen beslissingen.”

“Die gedeelde expertise vind ik superbelangrijk, want zelf ben ik niet thuis in boekhouding. Ik zorg er natuurlijk wel voor dat de resultaten er liggen op het einde van een boekjaar… maar om dat succes te bereiken, heb ik dus wel een goede boekhouder nodig!”

Wishlist voor 2021: homeparties en workshops

Vóór het einde van het jaar zitten Marie Paule en Karin nog eens samen. Marie Paule: “Dan kijken we wat de plannen zijn voor 2021. Welke richting wil ik uit met mijn zaak? Waar kan ik nog aan werken? Hoe kan ik gezond groeien?”

“Voor 2020 had ik enkele mooie ambities op m’n verlanglijst gezet. Wegens corona schuif ik die nu graag door naar 2021. Dan wil ik ten eerste meer inzetten op homeparties en workshops. Daarnaast wil ik ook investeren in een online outlet. Ten derde wil ik blijven verder bouwen aan mijn online verhaal. Daar ben ik nu trouwens volop mee aan het experimenteren.”

Op 28 januari 2021 om 19.30u geeft Marie Paule een unieke online workshop:

“Het ABC voor de aankoop van lingerie om geen miskopen meer te doen”

“Deelnemers mogen een professionele omkadering verwachten, want ik organiseer dit samen met enkele straffe collega-ondernemers. Het wordt een unieke beleving, precies alsof de dames bij mij in de winkel staan. Ze krijgen online uitleg en mogen offline passen. Alle dames hartelijk welkom!”

Wij kunnen deze workshop alleen maar aanraden. Schrijf je hier in!

Blijf niet op je ondernemerseiland zitten!

Naar goede gewoonte sluiten we dit interview af met een ultieme ondernemerstip. Wat raadt deze ervaringsdeskundige andere ondernemers aan?

Marie Paule: “Mijn ultieme tip is dat je vragen stelt aan collega-ondernemers op álle gebied. Laat je begeleiden om je droom waar te maken, want je kan het onmogelijk allemaal alleen. Wie op z’n eentje blijft denken en enkel praat met zichzelf, blijft op zijn eilandje zitten. Op den duur is dat verhaal ten einde.”

“En voor starters heb ik nog deze gouden raad: bouw stelselmatig en bewust jouw netwerk uit. Maak contact met ondernemers die je business kunnen ondersteunen. Samen sta je gewoon sterker!”

Zo is dat, Marie Paule. Wij bedanken je hartelijk voor dit boeiende gesprek en naaien er gelijk een einde aan. 😊


Foto’s: Facebook Delphina Lingerie

Interview & tekst: Copywriter Myriam Beeckman